Saturday, February 7, 2015

PENGALAMAN SET KESUBURAN SHAKLEE

Assalamualaikum, hi dear all <3


tengok gambar starting ni dah tahu dah zla nak citer pasal apa harini pada u all...

kebaikan shaklee yang tak tahu berapa banyak...sangat2 bagus untuk kesihatan..


saya nak share pengalaman sy bersama produk kesayangan sy SHAKLEE

alhamdulillah sy sekrang dah 34 minggu pregnant,

dulu saya selama 8 bulan menunggu utk pregnant tapi xde rezeki dari Allah lagi..
macam2 sy baca sy amalkan dari segi pemakanan , berikhtiar to get pregnant..in sha Allah sy berusaha ...

dan alhamdulillah sy tergerak hati masa tu nak cuba SET KESUBURAN SHAKLEE..sy paksa
juga suami makan...tak bermakna anda makan set kesuburan ,anda tu tak subur ye..VITAMIN yang kita amalkan asalnya dari makanan..jadi ade makanan yg kita terlepas nak makan, susah nak cari, susah kalau betul2 kita fikir nak makan apa2 yg berkhasiat untuk diri kita,,,jadi sebagai penyelesaianyya telan je vitamin shaklee...dapat menambah kesihatan diri dan membuat badan kita lebih bersedia nak mengandung..bagi suami pula, lebih bersedia untuk memberi benih yang sihat...
hasilnya, Alhamdulillah..sebulan cuba terus saya mengandung..alhamdulillah syukur atas rezekiMu ya Allah..menangis saya masa tu bila tahu ada nyawa di dalam rahim saya...

sy sgt suggest set kesuburan shaklee sebab sy takut nak makan produk2 lain...tapi trust me..shaklee ni berbeza dari lain..sebab dia memang 100% natural..natural vitamin..natural supplement..
kajian pun dah lama sayang2 ku...sejak 1956,,!!!
kalau sekarang da 2015 ,,cuba lah kira ..59 tahun bertahan~!!

memang bagus lah shaklee ni...tak macam produk sekarng..baru setahun dua di pasaran jadi kita tak tahu apa efeknya pada kita di masa depan..

pada yg takut2 nak cuba produk yg tak diyakini kat luar yg bermacam2, sy cadangkan cubalah shaklee...benda baik dan elok patut share kan..sharing is caring <3 <3 sy sendri pun macam anda, sgt berhati2 dalam pemilihan produk..takut efek pada diri kita di masa akan datang..

ok zla cite skit pasal set kesuburan shaklee ni yee




SET KESUBURAN SHAKLEE ASAS yang terdiri daripada :

untuk suami-suami yang hensem gagah perkasa:
VITAMIN E
ZINC


untuk ISTERI yang comel jelita :

GLA COMPLEX
ALFALFA


Anda juga boleh ambil set kesuburan premium ataupun eksklusif dengan tambahan

VITALEA
COQ
ESP
B COMPLEX


Jom kita lihat bagaimana setiap satu multivitamin dan multimineral Shaklee membantu tingkatkan kesuburan. 
  • Vita Lea
Penting bagi membekalkan dan menyeimbangkan keperluan nutrisi dalam dalam. Oleh kerana gaya hidup yang sibuk, pemakanan yang tak sihat. Semua ini sebab kita hilang atau tak langsung menikmati nutrisi penting sehari-hari. Jika badan dilengkapi dengan semua vitamin dan mineral. Pastinya badan akan lebih cekap berfungsi.
  • B Complex
Bagi suami, B Complex penting untuk menjana tenaga. Paling penting B Complex bersifat anti stress. Jadi suami atau isteri lebih menikmati masa 'bersama'. Bagi isteri pula, amat penting mengambil B Complex untuk merancang kehamilan. Kandungan asid folik di dalamnya diperlukan untuk elak risiko spina bifida pada bayi (pembentukan tulang belakang yang tak sempurna). 
  • Vita C
Memilili tinggi kandungan anti oksidan yang tinggi untuk hapuskan radikal bebas di dalam badan. Bertindak menghalang sperma dari bergumpal. Juga menjadikan salur darah lembut, mengembang dan bantu mengalirkan lebih banyak darah. Ini bagi bagi lelaki yang mengalami masalah mati pucuk.
  • Alfalfa
Ini paling penting untuk isteri/wanita. Bertindak seperti kacip fatimah. Juga merawat masalah-masalah 'Miss V' (organ reproduktif wanita) seperti keputihan, kegatalan dan sebagainya.
  • Vita E
Bagi meningkatkan kualiti sperma. Vita E sangat membantu. Menambah kiraan atau bilangan sperma. Juga tingkat kebolehan reproduktif bagi suami. Ia juga membantu melahirkan rasa 'bersemangat' untuk bersama pasangan masing-masing.
  • GLA Complex
Penting untuk isteri bagi menghasilkan 'cecair kesuburan'. Cairan ini membantu memberi ruang untuk sperma terus hidup di dalam tiub fallopio hingga lima hari. Selain itu, GLA berfungsi memberi keseimbangan hormon yang memberi kesan pusingan period yang tetap dan kurangkan kesakitan ketika datang bulan. Juga membantu mengecutkan cyst jika ada.
  • Zinc Complex
Ini khas untuk suami. Mempertingkatkan kualiti sperma. Juga menambah kepekatan dan kekuatan sperma. Bertindak meransang perbentukan hormon testosterone juga menambah jumlah bilangan sperma.



SAYA KELIRU NAK MAKAN APA???TOLONG SAYA..


ia bergantung pada budget anda dan masalah yang anda alami...
macam saya tiada masalah haid ataupun sebagainya, jadi saya hanya makan set asas untuk membuatkan saya dan suami lebih bersedia untuk mendapat zuriat ^_^
senang cerita whatsapp zla 0137905304..zla akn tolong awk..sharing is caring <3

ni pula adalah cara makan vitamin-vitamin pilihan anda untuk kesuburan tahap optimum!

GLA Complex - Sebiji selepas makan (Sarapan / Dinner)
B - Complex - Sebiji selepas sarapan
Vita - E Complex - Sebiji selepas lunch
Zinc Complex - Sebiji semasa perut kosong
ESP - 1 sudu 2 @ 3 kali sehari. Sarapan / Dinner; Sarapan / 3pm / Sebelum tidur. Cara bancuh sila minta bantuan penjual anda ye.
Vitalea - Sebiji selepas lunch
Alfalfa Complex - 3 biji selepas sarapan. Dos bergantung kepada ketahanan tubuh terhadap herba. Minta bantuan penjual anda untuk dos yang sesuai.


rezeki tu semua dari Allah Taala..Allah juga sgt suka hambanya yg berikhtiar berusaha dan bertawakal padaNya...SHAKLEE nilah salah satu ikhtiar kita untuk memperoleh zuriat...yang penting doa sebanyak mungkin memohon zuriat dan jangan berputus asa..jangan sesekali berputus asa,,,



petikan kata-kata dr pakar sakit puan DR HAMID ARSHAT
HAA...dr pun suruh kita amalkan pemakan yang sihat dan suplement yang sesuai untuk membuatkan badan kita lebih bersedia untuk memperoleh zuriat..

sesiapa yang berminat, boleh hubungi saya consultant anda, lebih baik anda beli dari orang yg berpengalaman makan shaklee dan dia sendiri amalkan..saya sedia membantu anda ;)


pada yg nak cuba, pm zla untuk consultant,cadangan apa yg anda patut makan berkenaan masalah kulit anda, ataupun masalah2 lain.. boleh hubungi zla melalui :

Shaklee Consultant & independent distributor – Zla
Facebook : Addnur Zla
Instagram : Shaklee - zla
ID Shaklee : 1182303
Email : ziela_gurlz@yahoo.com
Whatsapp/sms : 0137905304
strictly no call! ^_^'

harga offer untuk 4 produk terhebat bulan FEB 2015 ni! jgn lupa cuba..
zla akan bg harga terbaik utk set2 yg anda consume, serta panduan pemakanan.

No comments:

Post a Comment